Erik Orgu nõuanne: Lõhesalat hoiab aju töös ja tuju hea

Kui valid lõunasöögiks toidu milles on hea valgu- ja omega 3 rasvhapete allikas nagu näiteks lõhe, siis annad oma ajule kõik vajaliku, et ta oleks ergas ja efektiivne. Järgnevalt seletan sulle öeldu lahti, et teeksid paremad valikud ja toituksid tulevikus teadlikumalt.

Kui rääkida valgu ja aju seosest, siis on tegu keerulisema protsessiga, sest aju neuronid koosnevad enamasti rasvhapetest aga nende omavaheline suhtlus käib valgu abil. Hormoonid ja ensüümid, mis kutsuvad esile ja kontrollivad kehas toimuvaid protsesse koosnevad aminohapetest, mis omakorda moodustavadki makorotoitaine – valgu.

Oled sa täheldanud, et kui sööd süsivesikuterikka ja valguvaese lõunasöögi, näiteks pasta, siis tunned ennast unise või uimasena ja kui lõunasöögiks on salat liha või kalaga, siis oled justkui rohkem ärkvel? See on põhjustatud sellest, et neurotransmitterid ei saa korralikult tööd teha, sest puudu on aminohapped ehk valk. Kui sa sööd valku, siis sinu ajus tõuseb dopamiini ja norepinefriini tase, mis soodustavad ärkvelolekut ning aju aktiivsust.
See nüüd ei tähenda seda, et peaksid lõunal süsivesikutest loobuma, see tähendab hoopis seda, et vähenda süsivesikute hulka ja lisa juurde valku.

Minu soovitus on süüa rohkelt värsket salatit, millel on peal sinu lemmikkala ja süsivesikud võiksid tulla puuviljadest või täistera teraviljatoodetest.

Mida siis ikkagi teha peale selle targa jutu lugemist? Lihtne, tee „Lõhesalat päevalilleõli kastmega“, mille retsepti leiad siit 😉

Sinu toitumisnõustaja
Erik Orgu

Küsi lisainfot