0
Registreeru kasutajaks!

Miks peaksid kala sööma igal nädalal?

Teatavasti on iga neljapäev kalapäev ja see on peaaegu õige jutt – meie tegelikult usume, et iga päev on kalapäev. Küll aga vähemalt korra nädalas merede suurimat kingitust toidulauale sättides, võid kindel olla, et Sinu tervis on hoitud ja energiavarud täidetud.

Toitumisspetsialistid soovitavad kala isegi süüa ülepäeviti ja enne kui hakkad otsima vastulauseid, siis toome välja vähemalt kaheksa põhjuks, miks peaksid meie juures tihedamini külas käima. Ise siis valid, kas teed tellimuse veebipoest või astud läbi Mustamäelt, Balti Jaamast või Nõmmelt.

Eestis enamlevinud kalad jaotatakse kolme suurde gruppi rasvasisalduse põhjal.

  • Vähemrasvasemad on tursk, heik ja haug.
  • Keskmise rasvasisaldusega kalad on lest, räim, siig ja latikas.
  • Kõige rohkem kasulikku rasva leidub lõhelistes, heeringas, tuuras, tuunikalas, skumbrias ja makrellis.

Kalas sisalduv rasv on meile kasulik ja seda ei tohiks kohe kindlasti karta, et see kohe end puusadele elama sätib. Siit kohe ka kaheksa head põhjust:

B- vitamiin. B-vitamiin kalas aitab hoida närvisüsteemi normaalses talituses ning turgutab nahka, maksa ja muudab juuksed, küüned ja silmad tugevaks.

Kaltsium. Kalas sisalduv kaltsium imendub keharakkudes, et hoida hambad ja luud terved ning kaitsa neid vigastuste eest. Seega on targem süüa kala, kui ravida hambaid.

Oomega rasvhapped. Oomega rasvhapped kalas on ilmselt kõige tuntum põhjus, miks kala peaks sööma. Need ei tõsta kolesteroolitaset ning Oomega 3 hoiab veresoonkonna töö täpselt nii, nagu ette nähtud, vältides trombide teket. Oomega 6 annab jõudu kasvamiseks. Mida rasvasem on kala, seda rohkem Oomega rasvhappeid see sisaldab. Tuleb vaid meeles pidada, et häid rasvhappeid sisaldavad ainult need kalad, kes on elanud meres loodusliku toidu peal.

D-vitamiin. Tänu geograafilisele asukohale on meil pigem vähe päikest ja eestlased on suurema osa aastast D-vitamiini defitsiidis. Kalas leidub seda aga ohtralt ning regulaarne maiustamine aitab D-vitamiini varud hoida heal tasemel –  see omakorda vähendab tekkivat väsimust ning annab vastulöögi uksele koputavatele viirustele.

Kerge seedimine. Võrreldes looma- või linnulihaga ei põhjusta kala raskustunnet ning peale sööki ei teki igatsust lõunaunikatu järele. Kala süües on kõht hoopistükis pikalt täis ning energiat jätkub kauemaks, kuna keha kasutab kalas leiduvat rasva järk-järgult.

Terve süda. Kui liha asendada kasvõi mõnel toidukorral kalaga, siis väheneb südamehaiguste risk pea kolmandiku võrra, sest kala ei koorma veresooni. Oomega rasvhapped on siingi need, mis hoiavad veresooned ummistustest priid.

Särav nahk. Kala söömine aitab näonahal reguleerida rasu tootmist ning niisutab nahka seespidiselt. Samuti aitab säilitada kollageeni, mis hoiab omakorda väljanägemise elastse ja nooruslikuna. Kõrge kollageenisisaldusega nahk aga ei lase kortsudel nii kergelt tekkida.

Terav nägemine. Mida rasvasem on kala, seda rohkem saavad sellest kasu silmad, sest kalas leiduvad rasvhapped annavad jõudu hoida võrkkest kõige parimas vormis. Samuti toetab rasvase kala söömine väikesed veresooni ja aitab hoida niiskustaset.

Me südamest loodame, et nüüd annad endale lausa lubaduse, et sööd vähemalt korra nädalas seda õiget kala. Värske kala on elastne, lõhnatu ning pärit Peetri Lõheärist, kus teame täpselt tema päritolu ja elulugu.

Kui tahad kindel olla, et sööd päris toitu, siis astu läbi! Ka meie blogi on pungil häid mõtteid, imemaitsvaid retsepte ning muidugi soovitusi, mis tagavad parema elukvaliteedi Sulle ja lähedastele.